KAKOOOOO JE DIŠALO!

 




KAKO JE DIŠALO!

Ko vidim naslov knjige ,ali pa naslov prispevka :"Recepti naših babic" ,"iz babičine kuhinje" itd., mi gre vedno na smeh.
Namreč: če bi bili vi abonirani pri moji stari mami (mami od mame, od očeta je nisem poznal), si ne bi nikoli želeli njene "kulinarike."
Zjutraj je srebala "projo", zelo redko in slabo sladkano ,brez mleka (ki ga je pred tem zlila v "pominik"za prašiče) in hvalila, kako je vendar dobra kava.
Proti poldnevu pa je prinesla butarico drv in košaro krompirja v kuhinjo ter vprašala navzoče, kaj bi jedli za kosilo.
Izbira je bila: krompir na župi, krompir z rezanci(brez jajc), zelje in krompir, krompir z zeljem, grah (fižol) s krompirjem in krompir z grahom.
Če pa je kje staknila že oglodano kost od šunke, je to že zjutraj vrgla v lonec, dolila vode in dodala pest ječmena.
"To bo ričet" je rekla.
In res se je ta stvar godlala tam do poldneva ali dveh. Tudi kak črv se je našel in le najbolj lačni in pogumni so jedli to specialiteto.
Žlica je v tej gmoti stala pokonci. Zlobneži so pozneje rekli, da sem se jaz ravno zaradi teh specialitet poročil s kuharico.
Nekega dne pa doživim presenečenje.
Vračal sem se iz šole, lačen.
Dvesto metrov od doma mi zadiši zelo redko doživet vonj po pečenki.
"Ambrožičevi nekaj praznujejo, "sem si rekel.
Grem naprej, se bolj diši :"najbrž pri Matkovičevih".
Vonj se spet pojača: pol pa pri Kraševčevih, kje bo drugje."
Ne!
Iz naše hiše prihaja omamni vonj!
Nemogoče! A to sanjam?!
Stečem po stopnicah in kaj vidim!
Stara mama in moja mama sedita za mizo, videti sta kot polna luna, pred njima pa lepo pečen odojek.
Nemogoče!
"Ravno prav si prišel! Le sedi in jej koliko ti srce poželi! "sta mi rekli.
Nisem se dal prosit saj sem bil lačen kot pes.
Bilo je odlično.
Ko pa se želodec napolni, začnejo delat možgani.
Kaj je pa zdaj to: "Dve največji skoporitki v vasi - kar se hrane tiče, sredi tedna pečeta odojka...Tu nekaj ne štima."
"Kaj pa praznujemo? "sem previdno vprašal.
"Kaj pa je treba praznovat ?Ti samo povej ,je dobro ali ni !"sta rekli v en glas.
"Odlično!"sem rekel.
"No, vidiš jo, nehvaležnost! Naš "mulac" ga pa ni hotel jest.(Mislila je na strica).''
"Zakaj ga pa ni hotel" me je zanimalo.
"Zakaj, zakaj! Malo se je prašiček grdo držal pa sem ga priklala in spekla. A ni bil dober? "je rekla stara mama.
Kislo sem se nasmehnil in ji pritrdil.
Ko sem popoldne srečal strica Jožeta sem ga vprašal, zakaj ni hotel jesti odojka.
"A ti si ga jedel?" me je vprašal.
"Kaj je pa rekla stara mama? Kaj je bilo z odojkom?"
"Rekla je ,da se je grdo držal pa ga je priklala "(lepše se sliši kot pa zaklala)sem rekel.
"Ja res se je grdo držal, ko ga je klala ni niti brcal niti cvilil. Crknjen je že bil. Jaz ga že ne bom jedel"
In sva se razšla.
Še je nekaj zgodb ampak sem že tako predolg za danes. (Oto Nemanič)

Komentarji

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH