Življenje, ki ga sploh ne poznamo več

 




Star bom 80 let. Kar precej sem konservativen, tako sem začel in tako mi je šlo dobro.

Če sem varal, sem povedal, in zapustil partnerko ali ona mene, kakor kdaj.
Odraščal v t.i. funkcionalni družini, počutil sem se varnega in stara dva sta me imela rada, pa tudi med njima je lepo klapalo.
To se mi je poznalo vse življenje.
Ker pa nikjer ni vse lepo in dobro, tudi v preteklosti naše družine ni bilo.
O vsem sem prebral naključno ob pospravljanju podstrešja pred prodajo domačije.
Izvedel sem grozljivo zgodbo, ki se je niti sanjati nebi upal. Moj stari oče je bil sin graščaka, intelektualca, zavednega Slovenca, pisca in zgodovinarja. Častnega človeka.
Spoštovani praded je imel še 4 druge sinove, vse ravno tako častne, kakor je bil sam. Stari oče, rojen v sredini med njimi, črna ovca.
Zanimal ga je lov, kartanje, ženske, ni bil preveč izbirčen.
Oče je obupal, mu kupil manjšo žago na Dolenjskem in ga izselil iz domačih posesti, da mu ne bi delal sramote.
Torej :stari ata se je odselil na kupljeno, nabral delavcev, ki so zanj garali, sam nadaljeval z zabavljaškim življenjem bolj v smeri Hrvaške, da grde govorice ne bi odmevale po domačih logih.
Do kockanja in kartanja je imel posebno veselje, žal nobenega uspeha. Zabredel je v grde dolgove. Reševal ga je Slavonec Jovica in mu posojal denar, njegovi starši niso imeli več razumevanja za takšno življenje.
Potem se jima je prikazala "mariageld". Z Jovico sta se spoznala s cigansko potujočo gledališko skupino, ki je krožila med Prekmurjem,Dolenjsko, Međimurjem tja dol do Vojvodine.
Toda to ni bila običajna gledališka skupina. Podnevi so zaigrali še kakšen misijon, zvečer vse kaj drugega.
V enem svojih pisem bratu opisuje, kako so zvečer zakurili ogenj, peli in plesali, mlade deklice so ob vsakem zvoku kraguljčkov, tamburinčkov odvrgle iz sebe kos oblačilca.
Na koncu so plesale zavite v divje pisane rute, ki so jih vrgle med občudovalce.
Moški je vedel, da bo moral samo še malo počakati, pa bo deklica njegova.
Bile so to zelo mlade punčke piše, starejše so medtem raje praznile žepe. Bili so tudi posebni prazniki kot npr.Valpurgina noč.
Takrat je bila na sporedu posebna predstava in le za zaupne povabljence. Takrat so zakurili ogenj v posebni jami, ki je imela izhod na drugi strani. Postavljen je bil oder in igrali so pravo ljubezensko igro, vključno s spolnostjo. Na odru so v živo občevali mladeniči z ženskami in moškimi. Ne vem, morda je bila to edina takšna skupina v Evropi.
Stari oče se je pridružil tej skupini in z njo potoval dolga leta. Moja stara mama je bila tudi del te skupine.
Ko je zbolela in umrla, je mojega očeta odpeljal k svojim staršem in ga s pismom pustil pri njih.
Sam se je izgubil Bogvedi kje.
Ostala so le dolga pisma.


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH