Knjige pišemo za vse ljudi!





Te dni sem brala intervju z znanim pisateljem. Med drugim je povedal, da ''njegov želodec ne bi prenesel, če bi moral sesti za mizo z nekaterimi ljudmi''. Takšnimi, ki jih ne mara (sovraži).

Odkrito povem, da mi je zelo iskreno žal, da nekdo, ki ustvarja ZA VSE LJUDI, to izjavi.

Moje mnenje je, da pravi umetniki ne morejo in ne smejo izbirati, kdo bo bral njihove knjige, si ogledoval njihove razstave, kupoval umetnika dela….

To ne gre. Preprosto rečeno: ne gre!

 

V skoraj štiridesetih letih so se pred mojim diktafonom zvrstili različni posamezniki. Enkrat samkrat nisem našega srečanja pogojevala ne s političnimi prepričanji, ne z moralnimi vrednotami, ne s statusom, ki ga imajo v družbi.


Pogovarjala sem se z žensko, ki je umorila svojega partnerja, pogovarjala sem se s povojnimi likvidatorji, njihovimi žrtvami, pogovarjala sem se s partizani, z vojaki iz prve svetovne vojne. Moje sogovornice so bile partnerice pokojnih in še žive
čih politikov. Vmes so bili tudi družinski nasilneži/nasilnice, takšni, ki jih imajo drugi radi, še več pa jih je sovražilo. Bili so čisto srečni in zadovoljni posamezniki, a jih je sreča v določenem trenutku vseeno zapustila…

V zadnjih skoraj treh letih, kar sem vas začela vabiti na Dan odprtih vrat, enega samega obiska nisem pogojevala s politično pripadnostjo, kaj šele, da bi obiskovalce kupčkala po kakšnem drugem ''sistemu''.

To, veste, se ne dela!

Zgodbe, ki jih zapisujem, so brezčastne, govorijo predvsem o naših pravilnih ali napačnih odločitvah, zaradi katerih smo trpeli, komaj preživeli ali si zavozili življenje. Govorijo o univerzalnih temah, tistim, ki jim ne uidejo ne bogati, ne revni, ne pametni, ne politično ''prav'' opredeljeni….

Zgodbe so učbenik tega življenja, zato v njih politika nima kaj iskati! Pika.

Literatura, ki je ''preživela'' različna zgodovinska obdobja, ni bila navijaška. Sploh pa ni ločevala, kdo knjigo lahko vzame v roke in kdo je ne sme.

Knjige so namenjene ljudem- VSEM LJUDEM!

Srce me boli, ko vidim, da nekateri pisoči tega ne razumejo.

*

Nisem še preštela teh, ki so mi pomagali sooblikovati to, zadnjo knjigo. Bilo jih je veliko. Kot je bilo veliko tudi teh, ki so prišli na obisk. Zelo spoštujem njihovo odločitev, da so se lahko izpovedali, da so svoja spoznanja, izkušenj, doživetja, delili z menoj in posredno tudi z bralci.

Zgodbe bodo lahko pomagale tudi nam, da ne bomo ponavljali njihovih napak. Tudi zato je prav, da jih preberemo.

Knjigo POGLEJTE, MOJI LJUDJE PRIHAJAJO (25€), lahko naročite na ZS, lahko na jutri2052@gmail.co, lahko pa se vidimo na knjižnem sejmu ta četrtek od 11h 1aprej.


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH