Pokliči me po hišnem imenu






Blaževa ''moma''....


 spominjam se, da sem - ko sem hodila po terenu in zbirala zgodbe- pogosto odgovarjala tudi na vprašanje, ''čigava sem''. In če sem povedala zgolj priimek, sogovorniki niso bili zadovoljni.

"Kako se je pri vas reklo po domače?" so me spraševali.
Ko so slišali, da sem vnukinja Luke Pivkovega, so bili zadovoljni. V svoji glavi so me lahko ''umestili'' v točno določen predal.
Moj priimek jim ni čisto nič pomenil.
Zadnjih nekaj let počasi odhajajo tisti starejši, ki smo jih poznali po ''hišnih imenih''. Kako so se pisali, največkrat nismo niti vedeli.
Zanimivo je tudi, da dolgo časa nisem poznala babičinega imena. Vedela sem, da je ''mama'' in da ji drugi rečejo Pivkovca.

Tudi zaradi teh ''hišnih imen'' smo nekako, na nek način, pripadali širši družini, nekakšnemu ''klanu'', če hočete.
V mlajših generacijah se ta pripadnost počasi izgublja. Ni tako malo otrok, ki nosijo oba priimka: maminega in še očetovega.
Potem ko gredo starši narazen, dobijo še kakšnega... 🙁
Tudi hiše, ki smo jih s hišnimi imeni nekako poosebili, počasi izginjajo. Ali so jih novi lastniki povsem posodobili ali pa jih je premočno načel zob časa...
Škoda.
Na fotki:
Luka Pivkov in Pivkovca- stara starša
Morda je slika naslednjega: 2 osebi, ljudje stojijo in na prostem

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH