pogrešani in izginuli

 POVEZAVA NA MILENINO STRAN



💚💚💚💚💚

Včeraj sva se pogovarjali z gospo, ki mi je pred leti dala idejo, da bi bilo o ''pogrešanih otrocih'' lepo napisati kaj več.

Zgodbo njene stare mame, ki ji je tisti, ki jo je še ne petnajstletno posilil, potem odvzel otroka (sam jih ni mogel imeti), me je že prvič, ko sem jo slišala, zelo pretresla. Pred leti sem jo objavila tudi v Usodah v Gorenjskem glasu.

**

Drži, da sta se mati in otrok, ko je bil že v odrasli dobi, spoznala, se začela družiti, a kakšnih posebno trdnih vezi med njima ni bilo nikoli. Šele vnukinja je na nek način nadomestila družinsko ''vrzel. 'Ona je tudi podedovala ''kajžasto hišico'', v kateri je vse do smrti živela babica.

Zgodba te babice se me je zelo dotaknila. Otrok, ki ''izgine'', ki je proti tvoji volji pogrešan, v duši odpre rane, ki se nikoli ne zacelijo.

**

V 40 letih, ko sem poslušala različne zgodbe, sem slišala za kar nekaj tudi odraslih oseb, ki so danes bili, jutri pa so brez obrazložitve, celo brez razloga odšli neznano kam. Za njimi pa je izginila vsaka sled.

Tik pred osamosvojitvijo in celo nekaj let po njej, se je dogajalo, da je eden od staršev odpeljal otroke s seboj v matično domovino, tisti, ki je v Sloveniji ostal, pa je bil obsojen na večno iskanje svojih potomcev. Tudi takšni so bili, ki lastnih otrok leta in leta niso videli.

Močno se zavedam, da je v slovenskem prostoru težko pisati o stvareh, o katerih se ''ne govori'', da ne ''pokvarijo'' prijetnih trenutkov ob jutranji kavi.

Denimo.

**

Kljub temu vztrajam in poskušam opozarjati, da se pod našo- slovensko- ''preprogo'' skriva marsikaj, pred čimer si zatiskamo oči.

Dr. Damjana Žist je v Zadnji besedi omenila, da pri nas, v povprečju, na leto izgine okoli 500 ljudi. Si predstavljate to grozljivo številko?! Tudi včeraj je bila pogrešana neka ženska, kakšen dan prej pa mati z odraslo hčerko.

**

V knjigi KJE JE OTROK? sem se dotaknila izginotja dveh oseb. Prva je mičken otrok, ki je izginil pred več kot 50 leti. Druga je deklica, ki so jo pogrešili, medtem ko so imeli na obisku sorodnike.

V knjigi sem se dotaknila še nekaterih drugih usod posameznikov, ki – vsaka na svoj način – pomagajo razumeti, zakaj se nekatere stvari sploh lahko zgodijo.

**

Vnukinja te stare mame, o kateri govorim na začetku, je bila presrečna, da so tudi izginuli in pogrešani spet dobili ''svojo knjigo''.


tukaj je najdena fotka





 

 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH