IZTOKOVA ZGODBA



*
''Tudi moj oče je bil zaposlen na ljudski milici. Sprašujem se, če ne bi bilo bolje, da ga nikoli nisem srečal? Vem, da otroci rinejo za starši, ko jih oni odklonijo, a to prinese še večje razočaranje. Oče me je vsaj vzdrževal, mnogi se temu izognejo.
Moj oče je izhajal iz tega, da ima vedno prav in da je dobro tako, kot on odloči. To, da ima še kdo čustva in občutke, ga ni zanimalo.
Še hišo je gradil brez gradbenega dovoljenja. »Kaj mi pa morejo!« je govoril. Potem sem jo moral jaz na svoje stroške podret, to so mu 'mogli'. Resnično je bil bedak in brezobzirnež. Mama je bila po eni strani žrtev, po drugi ga je bila vredna. Živeli smo približno takole:
Najprej podstrešnica, 2 sobi in kuhinja, kopalnica v pralnici, v kleti. Pozimi smo bili bolj packi, premrzlo za pranje, čista je bila le uniforma, tuširal se ravno tako ni. Mama isto. V vsakodnevnih pogovorih je bila pomembna le njegova služba ter mamin podli šef, s katerim so ga običajno skupaj pili. Za šolo nista nikoli vprašala, kljub temu imamo vsi njuni otroci vsaj srednjo šolo. Razen za prvi maj, ko smo šli na Rožnik, nismo nikoli nikamor hodili, ker je imel vedno dežurstva. Častili smo tudi Božič, jaslice so bile skrite na vrtečem krožniku v omari, vse dokler ni sestra nekoč, ko so bili kolegi na obisku, odprla omare in pokazala očetovim sodelavcem finto.
Potem tudi Božiča nismo več praznovali in mama je bila tepena, čeprav se je vsega izmislila očetova mama. Poseben dan je bila nedelja.
Za kosilo je bil vedno doma, nacukala sta se ga z mamo, skregala, stepla, potem divje sexala, včasih pri odprtih vratih.
Ne, moralistična pa nista bila kaj dosti!
»Mularija v sobo, ate ima deu.«
Gabila sta se mi z vzdihovanjem in kričanjem.
Stari se je po drugi strani delal velikega človekoljuba. Nekje na forumu sem prebral, kako so po letu 1960 reševali nasilje v družini in moram potrditi, da je oče govoril isto. Ko so se nekje stepli, so otroci pridrveli k miličniku kar na dom, ta je zdirjal k pretepačem in najbolj nasilnega nalomil.
Niso bili vedno moški tisti, ki so pijani razgrajali. Naša spodnja soseda in njena sestra sta se tudi obe spravili na moža in bili sta vsaj za glavo večji od njega. Pa toliko otrok, ki so gledali!
No, kadar je izvajal nasilje kakšen partijski funkcionar, je bil postopek drugačen. Miličnik je nesel šnopc s seboj in sta ga prijateljsko pila z nasilnežem, dokler ni omagal. Takšnih se ni teplo.
Koliko ljubic je moj stari imel ne vem, ni jih pa bilo malo. Včasih je katera prišla zvonit mami, in ta jih je vedno v miru poslušala in tolažila. Jim je tudi resno povedala, da je tega vajena in da se ne bo ločil, pa se res ni.
Ko je pričel zidati se je malo zresnil, a midva sva končala, ko sem opazil, da želi šlatati mojo punco. Ne vem, morda bi res bolje živel, če ga ne bi poznal.''

Komentarji

  1. Da opravljaš določene poklice moraš imeti zato ustrezen značaj.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH