Moški so prvič v zgodovini prišli do besede!
Bralke in bralci so dobili v roke tretji del trilogije OGENJ, RIT IN KAČE NISO ZA IGRAČE.
Knjiga prinaša ''moške zgodbe''!
Prvič v zgodovini se je zgodilo, da je se je nekdo ''spomnil'' tudi na moške, na njihovo necenzurirano resnico intime in medsebojnih odnosov med moškim in žensko nasploh!
Več kot 310 zgodb boste lahko prebirali sami ali skupaj s partnerjem (lahko mu knjigo tudi podarite, vesel jo bo!).
530 strani prinaša tisti del naše vsakdanjosti, o kateri zelo težko govorimo, če sploh!
****************
Nekaj odlomkov iz uvodne besede:
.........."Moške
zgodbe so mi dale misliti. Počasi sem spoznala, da sem bila v preteklosti tudi
sama marsikdaj žrtev pavšalnih ocen o
tem, kakšni so moški, kako čutijo, kaj zmorejo, kaj hočejo, pričakujejo in kako
ravnajo, ko so potisnjeni ob zid. Streznitev, da je realno življenje na stotine
svetlobnih milj oddaljeno od stereotipov, pa je prišla zlasti v stiku z
mlajšimi.
Sogovorniki
so me še dodatno prepričali, da je življenje, ki ga živimo, sestavljeno iz več
hitrosti. Če so nekateri med njimi še zmeraj priklopljeni na vrednote, predsodke, spoznanja, ravnanja in
ukrepanja, značilna za 20. stoletje, pa jih drugi po načinu življenja krepko
prehitevajo po levi in desni. Principi, ki jim sledijo, so novi, drugačni,
predvsem pa še nepreverjeni, zato tudi težko sodim, komu od njih bo pot do
cilja tlakovana z manj padci in poleni pod nogami.
Tudi
pri »moških zgodbah« se je zgodilo podobno kot pri ženskih: tisti, ki sledijo
preverjenim družinskim, tradicionalno obarvanim vrednotam (brez večjih pretresov doštudirajo, si ustvarijo gnezdo, poročijo, imajo
otroke), imajo običajno precej »nezanimivo« življenje. Razen, seveda, če ga
ne zaznamujejo bolezni, nesreče.
Nisem
si mislila, da so tudi moški vraževerni. Binetova babica, na primer, bi morala
iti za nuno.
Leta 1937, tik pred je podala zaobljubo, se
je zagledala v šoferja, ki je vsako jutro pripeljal eno od učenk, ki jih je v
nunski šoli poučevala. K poroki je šla, kakšno bogokletstvo za tiste čase, že
noseča. Ko je avto z ženinom in nevesto speljal izpred domače hiše na cesto, je
povozil otroka, ki se ni pravočasno umaknil. Zakon, ki je bil že na začetku
zaznamovan s takšno tragedijo, ni mogel biti srečen. Mož je z ženo zelo grdo
ravnal, ona pa se je na skrivaj vdajala pijači, se, ko je bila sama, bičala po
hrbtu in hodila v cerkev. Od osmih živorojenih otrok je ostal živ le Binetov
oče, pa še ta verjetno zato, ker ga je še pravočasno vzela k sebi samska teta.
Tudi Binetov oče v zakonu ni imel sreče. Od petih otrok, ki so se mu rodili, je
ostal živ le Bine. Pri triindvajsetih je malo manjkalo, pa bi se poročil, a mu
je bodoča žena teden dni pred poroko ušla z najboljšim prijateljem. Sklenil je,
da ostane sam, da se na ta način poskuša znebiti družinskega uroka.
Presenetilo
me je, s kakšno močjo dedje in
njihovi sinovi še danes občutijo
posledice med- in povojnega časa. Travme, ki so se globoko zajedle v slovensko
bit, puščajo, kot kaže, sledi tudi v medsebojnih odnosih. Naj se sliši še tako
čudno: zaradi ideoloških zablod trpi marsikatera zveza, sovražijo se sosedje,
sorodniki, nekateri pa celo izgubijo službo.
Anžetov praded je septembra 1947 v poznih
popoldanskih urah šel v mlin po moko. Nikoli več se ni vrnil. Družina še zmeraj
išče njegov grob. Četudi ljudski glas ve, kdo so bili morilci, pa so ti, žal,
grozljivo resnico o tem, kaj se je v resnici zgodilo, odnesli s seboj v grob.
Ko je Milan (1941) izvedel, da je bil
njegov oče domobranec, se je na smrt zbal, da bo kot novinar izgubil službo.
Njegova mama je umrla leto po osamosvojitvi. Ker so jo pokopali cerkveno kljub
zgražanju bratov in sester, njega ni bilo na pogrebu. Mislil je, da bi udeležba
okrnila njegov ugled....."
Komentarji
Objavite komentar