Umazane duše in druge zgodbe

 




Ljubezen in sovraštvo

Ko že mislim, da o ljudeh vem vse, kar se lahko ve, pride kaj, ko me preseneti in prizemlji. V bistvu se ne zgodi kaj ''velikega'' ali pretresljivega. A, žal: strup se že od nekdaj skriva v majhnih flaškah.
Pred dnevi me je neka gospa prosila, če ji uredim govor, ki ga bo imela ob 99 babičinem rojstnem dnevu. Kasneje je beseda dala besedo, mimogrede mi je povedala, da je članica neke zaprte FB skupine, v kateri se pogovarjajo ''marsikaj''. Radovednica, kakršna sem, sem jo vprašala, kaj ta ''marsikaj'' pomeni.
Brez težav mi je pokazala….
Verjemite, bila sem zgrožena. Nisem mogla verjeti, kako nizko se lahko ljudje (ženske) spustijo!
Vem, da je opravljanje del vsakdana zlasti pri tistih, ki imajo preveč časa pa premalo dela. Milo rečeno.
A da pišeš umazane grdobije na račun ljudi, ki jih niti ne poznajo, je pa skregano z vsako logiko.
*
Z virtualnimi pritlehnostmi imam, čeprav bolj kot ne posredno, že nekaj izkušenj. Redki med vami vedo (moji FB prijatelji, s katerimi sem se na teh blogih srečevala, so izjema), da se je neke vrste ''slovenski Facebook'' začel že davno pred tem, na katerem smo danes.
Časopisna hiša Delo je imela zanimivo spletno stran, na kateri smo pisoči lahko odprli svoj blog in pisali v njem. Kasneje, ko so tega ukinili, smo se preselili na E- Dnevnik, ki je imel podobno funkcijo. Nakar je zaživela tudi Blogozija, in to v okviru MMC portala. Kot vem, so pod budnim urednikovanjem Maje Kač izdali tudi 4-5 zajetnih knjig, v katerih so naši prispevki.
Vsi ti portali so bili na začetku, dokler so bili bolj kot ne literarno-družbeno-razmišljujoče usmerjeni, zelo prijetni. Uporabniki smo se družili tudi v živo, prirejali literarne večere, kramljali ….
Enkrat smo se srečali tudi pri meni doma.
Do zelo vročih ženskih pričkanj na nož je – vsaj kolikor vem- prišli dvakrat.
Z gospo, ki je bila glavna akterka enega od pričkanj, sva bili celo dobro prijateljici. A vse do trenutka, ko me je poklicala po telefonu in mi malodane ukazala, da ji moram pomagati prijateljico ''do konca s*ukat''. Ne da bi počakala na moj pristanek, je predlagala, naj odprem vsaj 50 različnih profilov in dotično njeno sovražnico napadam preko njih.
Mislim, da še nikoli v življenju nisem bila tako šokirana kot ravno v tistem trenutku. Marsikaj, kar mi je bilo samo po sebi umevno, se je v trenutku razblinilo.
Seveda v brutalno uničenje osebe, ki je več kot toliko nisem niti poznala, nisem pristala, sem pa izgubila prijateljico. Žal.
Omenjeni gospe sta se kasneje pobotali, kako, ne vem, jaz se nisem mogla.
Zgodba je bila zame zaključena.
*
Če so bile še v času pred internetom takšne brutalnosti del nekega lokalnega okolja, je danes drugače. Ko na FB zapišemo, da bi bilo treba neko Štefko ''s*ukat'', bere vsa Slovenija, ki ima pet minut časa, da klika po internetu.
Nasilneži lahko človeka ožigosajo in mu vzamejo dobro ime, četudi ga v živo niso še nikoli srečali.
Kako lep bi bil svet, če bi se nepotrebne, z nasiljem prežete besede spreminjale v pohvalo, v prijaznost! Si predstavljate?
Če nam gre kdo res na živce, pomenimo se z njim na 4 oči. Morda se bomo kasneje, ko bo bes minil, tudi bolje počutili.
Če le preveč razgaljamo svojo umazano dušo, jo prej ali slej ''opazijo'' tudi tisti, za katere se nam zdi, da so nam še včeraj ploskali.

*
V skoraj 40 letih, kar sem zbirala zgodbe na terenu, so se me najbolj dotaknile tiste - o nepotrebnem sovraštvu.
Zlasti, če so se dogajale znotraj družine, oziroma med tistimi, ki bi se morali imeti najbolj radi.
Kaj vse so počeli ljudje, da bi prizadeli drugega?
Človeški um si težko predstavlja kloako, ki se nabira v duši, kadar ta nekoga sovraži!

*
Nikoli ne bom razumela, od kod ta želja škodovati drugemu, ga uničiti, poteptati, prizadeti, ga raniti, žaliti, ponižati...sploh, če ga niti poznamo ne. Vsaj osebno ne.
*
O vseh teh najnižjih ''nagonih'' pišem tudi v svojih knjigah.
Tako v trilogiji Ogenj, rit in kače niso za igrače kot v zadnji, Kje je otrok?
Morda nas prebrano še toliko bolj prizemlji zato, ker je v njih polno življenja, ki se odvija okoli nas, pa ga največkrat niti opazimo ne.
👇
https://www.milenamiklavcic.com/

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH