javne kopalnice

Žirovci imamo veliko srečo, da je bilo in je še med nami veliko posameznikov, ki so skrbno in natančno beležili preteklost.

Žal pa je zanjo med malo mlajšimi rodovi komaj kaj zanimanja....Škoda.
Lansko leto je Milan Kopač izdal zanimivo knjigo ŽIROVSKI HORUK V NOVE ČASE. (Razvoj občine in gospodarskih družb v Žireh od 45 - 61)
V njej je tudi polno najrazličnejših dokumentov, ki mi še dodatno pomagajo razumeti (sploh, ker sem poznala tudi sokrajane, ki so na njih navedeni) preteklost z drugega zornega kota.

V oči mi je padel dokument iz leta 1959, ko so v Alpini želeli organizirati (zgraditi) javne kopalnice in pralnice za občane.

Ta dokument mi je pomemben zato, ker nekako dopolnjuje zgodbe iz moje trilogije Ogenj, rit in kače niso za igrače niso za igrače, v katerih omenjam tudi higieno v vseh odtenkih besede.

Odkar tudi javno govorim o teh ''starih časih'', pogosto naletim na posameznike (tudi precej pomembne), ki trdijo, da to, kar povem, ni resnično, da so (če ostanem pri higieni) že v 60 letih (marsikje pa tudi prej), ''vsi'' imeli kopalnice, pralne stroje, itd.....

Tudi zaradi tega ''Alpina'' - dokumenta upravičeno trdim, da je na tem področju padel na izpitu tudi izobraževalni sistem, ki - namesto da bi povedal resnico - povojni čas kuje v zvezde kot čas, ko je bilo vse, kot je ''moralo biti''.



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH