Molk je zlo








Psihoanalitik Matjaž Lunaček pravi, da je največje zlo v naši družbi nekrivdnost in brezsramnost. Osebno bi dodala še ''pometanje pod preprogo'' in predvsem - molk

Ne znamo se razbremeniti grozot, ki nam ležijo na duši, o njih molčimo in k molku nagovarjamo tudi bližnje: da ne bi kdo za naše gorje izvedel in potem bi nas vlačili po zobeh.
Po izidu tretje knjige moških zgodb sem malodane vsak dan na terenu. Včasih tudi po dvakrat na dan. V zadnjem tednu sem prevozila skoraj 1500 km, kar ni malo.
Redka so srečanja z bralci, da se ne bi ''zgodile'' izpovedi med predavanjem ali po njem. Moje tri knjige dajejo ljudem nevidno moč, da zberejo pogum in spregovorijo.

Prva izpoved:»Moja sestra ima otroka z očetom. Mama jo je zaradi tega napodila od doma. Bilo mi je dobrih pet let, stala sem med vrati in jokala, ko je sestra odhajala. Vrsto let me je potem glodalo vprašanje, zakaj sem morala od rojstva naprej spati pri mami. Zakaj v zakonski postelji ni spal oče? Prepričana sem, da je mama morala vedeti, kaj počne oče s sestro. Morala je! Ko sem odrasla, sem sestro poiskala in z njo ponovno navezala stike. Še danes se imava zelo radi. V njeni odsotnosti skrbim za nečaka, ki je, četudi star že skoraj štirideset let, še zmeraj otrok.«

Druga izpoved:«Bili smo čisto običajna družina. Od drugih smo se razlikovali le po tem, da je oče pil. Kadar je prišel domov majavih nog, ga je mama nagnala v mojo sobo z besedami, da bi ji alkoholni hlapi zasmradili spalnico. V pijanosti je oče poskušal marsikaj, a nikoli mu ni uspelo, da bi šel do 'konca'. Kljub temu me je okužil s spolno boleznijo- gonorejo. Spominjam se, da me je mama odpeljala k zdravniku. Obe je pregledal tudi ginekolog. Mama ni bila okužena. Kaj se je ginekolog pogovarjal z njo za zaprtimi vrati, ne vem. Vem pa, da oče ni več prihajal v mojo sobo, mama me pa po tistem dogodku ni več marala.«

Tretja izpoved:«Učitelj za fiziko je bil zelo priljubljen. Najboljše je velikokrat obdržal po pouku, da nas je pripravljal na razna tekmovanja. Jure (izmišljeno ime) je potem postal njegova desna roka, saj mu je pomagal tudi pri različnih poskusih. Po osnovni šoli so se naše poti razšle, po dolgem času smo se videli ma obletnici valete. Jure in učitelj fizike sta prišla skupaj. Da sta par, so povedali bolje obveščeni. 'Koliko časa pa že?' sem ga vprašal, ko je prisedel. 'Od tistih dodatnih ur fizike naprej,' je odgovoril in ni me pogledal v oči.«

Četrta zapoved:«Naša mama je bila vneta in strastna bralka. Na leto je predihala tudi po več sto knjig, ki jih je prinašala iz knjižnice. Bili smo trije fantje, ki smo morali za vse poskrbeti sami. Skuhali smo tudi zanjo in celo perilo smo prali namesto nje, ker zaradi knjige v roki ni nikoli imela časa. Stiki z očetom so bili prepovedani, ker ji je menda naredil veliko gorja. A tisto, kar je prepovedano, najbolj privlači. Z bratom- dvojčkom sva bila v sedmem razredu, ko sva izvedela, kam se je oče preselil. Sedla sva na avtobus in ga šla obiskat. Na smrt se je naju ustrašil, ko je naju zagledal na pragu. 'Mama me bo ubila, če bo izvedela!' je zatarnal in naju povlekel v stanovanje. Ni nama želel povedati, zakaj sta se mamo ločila, dovolil pa nama je, da sva ga na skrivaj obiskovala. Kasneje, ko je mama dobila novega partnerja, smo se vsi trije preselili k njemu. Zanimivo je bilo, da po selitvi za mamo nismo več obstajali. Ni nas poklicala k sebi niti tedaj, ko je bila že zelo bolna….«

Šesta izpoved:« Ko sem bil še otrok, obiskoval sem tretji razred, sem nekoč vrgel v sošolca kamen. Zadel ga je v čelo. Začela mu je teči kri, vsi smo se razbežali od strahu. Naslednji dan me je ravnatelj prijel za uho, med odvlekel v avtomobil in me odpeljal v bolnišnico. Sošolca sem moral prositi odpuščanja. Ni bilo lahko, saj sva bila kot dva petelina- ves čas v laseh! Kasneje se je poročil z mojo sestro in danes, po toliko letih, sva najboljša prijatelja. Verjetno pa bi bilo drugače, če bi bil ravnatelj bolj milosten do mojih ušes.«

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH