Zgodba o pomaranči

 
 
 
Katja (1952)
»Moja starša sta bila zelo stroga in tudi zelo varčna. Pa jima pretiravati ni bilo treba. Vsaj pri kurjavi ne, saj smo imeli nekaj gozda in smo si drva pripravljali sami. Kljub temu nas je vso zimo zeblo, saj je oče zakuril šele pod večer. Čez dan smo se morali ogreti ob delu. 
 
Stara sem bila sedem let, ko sem napisala prvo pismo svetemu Miklavžu. Verjela sem, da mi bo izpolnil željo, saj sem bila zelo pridna. V šoli sem imela same odlične ocene, doma pa sem pomagala, kolikor sem le mogla. Na velik list papirja, ki je bil pravzaprav risalni list, drugega nisem imela pri roki, sem napisala:'Dragi sveti Miklavž, prinesi mi pomarančo. Nikoli je še nisem poskusila, pa bi jo rada.'
 
In res! Naslednje jutro, že zarana sem kar bosa stekle po ledeno mrzlih stopnicah. V peharju, ki je stal na mizi za pečjo, sem zagledala veliko pomarančo! O, kako sem se je razveselila! Brat je dobil fige, ki se jih je kar takoj lotil. Niti pomislil ni, da bi kakšno delil z menoj.
 
V tistem, ko je mama poklicala v kuhinjo, kjer je zraven skodelice z vročim mlekom čakal na naju parkelj, narejen iz mlečnega kruha, sem čisto pozabila na to, da moram pospraviti posteljo. 
 
Z bratom sva odhitela v šolo, pomarančo pa sem postavila na nočno omarico.
Ko sem se vrnila domov, je ni bilo nikjer! Vse sem preiskala, pogledala pod posteljo, v omaro, nič. 
 
Potem pa le vprašam mamo, če kaj ve, kaj se je zgodilo z mojo pomarančo.
»Prišel je Miklavž in jo vzel nazaj. Videl je, da nisi postlala postelje in mu drugega ni ostalo!«
 
Stisnilo me je pri srcu. Niti sanjalo se mi ni, da je lahko sveti mož tako krut.
Veliko pozneje sem čisto slučajno odkrila pomarančo v predalu, v katerem je mama shranjevala papirce za kljekljanje. Bila je že nagnita in plesniva.
Takrat nisem razumela, danes pa razumem: kadar je želela kaznovati nas, otroke, ni izbirala sredstev. Ker nisem pospravila postelje, se ji je zdelo, da je bolje, da pomaranča zgnije. Ni ji bilo mar, da me je s tem dejanjem globoko ranila.«
 
Zgodba iz knjige Ogenj, rit in kače niso za igrače. Lahko jo naročite na povezavi: https://goo.gl/1qx5mf

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH

Življenje je polno modrosti