o sreči

 




Včeraj zvečer me je skupina obiskovalcev žirovskih jaslic povabila, da jim povem to in ono o svojih knjigah. Pa sem jim. Upam, da so bili zadovoljni.

Na koncu- med vprašanji- pa pade namig, naj v bodoče več pišem o srečnih zgodbah. Da manjka teh.

Verjemite, namig mi ni šel iz glave še pozno v noč. Kako pisati o srečnih zgodbah, ko pa jih ljudje zelo neradi delijo z drugimi? Kako pisati o sreči, ko vsak od nas ve že iz pregovora, da je ''sreča opoteča''?

Kako pisati o sreči, ko iz prakse vemo, da lahko ta za nekoga drugega pomeni tudi veliko nesrečo?

Recimo:

Jani je istočasno ''plavšal'' dve dekleti. Ko se je poročil s Klavdijo, jo je neizmerno osrečil, njeno konkurenco pa je spravil v obup, iz katerega se še dolgo ni pobrala.

Ko je Miha na gasilski veselici zadel avto, je bil presrečen. A le kratek čas. Med domačimi je dobitek povzročil nemalo zdrah. Miha je že čez pol leta avto prodal, pa še ni bilo miru.

Jolanda je bila presrečna, ko je končno odprla vrata svoje trgovinice z domačimi izdelki, prepričana, da jih bodo meščani radi kupovali. Pa jih niso. Iz nevoščljivosti, da ne bi ''obogatela'', so se njeni trgovini izogibali v velikem loku.

*

Skratka, hočem reči, da je v vsaki sreči tudi kakšna kapljica pelina. Sreče, o kakršni beremo v nekaterih romanih, v resničnem življenju težko najdemo. Nekoč sem o ženski, ki ji je bilo dano, napisala knjigo. Zanjo lahko rečem, da je edina, ki jih poznam- pa jih poznam veliko- ki so ji bile zvezde naklonjene, da ji bolj niso mogle biti.

*

Za konec današnjega razmišljanja pa bom povedala, kaj pa je zame sreča. Zame je sreča to, da se znamo pobrati, ko ser znajdemo na kolenih. Pa da tudi v slabih izkušnjah, ki nas doletijo, vidimo spodbudo, ki nas obogati z novimi izkušnjami.

*

Zame so tudi vse zgodbe, ki sem jih zapisala, zelo srečne. Več kot zelo srečne. Tisti, ki so mi jih povedali, so težke preizkušnje preživeli! Si morete misliti: preživeli so jih! To pomeni, da so imeli blazno srečo, saj so v sebi našli dovolj moči zato, da so se nesreči, ki jih je doletela- uprli!

Ne nazadnje sem imela tudi jaz srečo, da so o svojih izkušnjah želeli govoriti. Imam neskončno srečo, da v sebi najdem toliko energije, da ljudi, ki se želijo izpovedati, poslušam in si njihove zgodbe zapisujem. To, da me prsti – sem in tja- zelo bolijo zaradi artritisa, je postranskega pomena. Ni omembe vredno.

*

Verjemite, dragi moji: če naletite na človeka, ki v sebi nosi bolečo izkušnjo, mu prisluhnite. Veliko srečo boste imeli, da se boste lahko česa naučili iz izkušenj drugih. Ker s tem vam bo prihranjeno, da bi se morali učiti iz lastnih napak!

*

Ni sreča, da (rečeno v prispodobi) ves čas sije sonce, kar vas prikrajša za izkušnje! Sem in tja se moramo znajti na močnem dežju brez dežnika. Da se ob tem česa naučimo.

*

In tudi na zgodbe, ki jih najdete v knjigi, morate gledati kot na izkušnje, iz katerih se da marsičesa naučiti. In če se lahko česa naučimo, je to velika sreča.

Sreča tudi v tem smislu, da jo, če jo imamo, negujemo, spoštujemo in pazimo nanjo.

vir fotke


Zbirka knjig  OGENJ, RIT IN KAČE NISO ZA IGRAČE, pomembno bogati tako imenovano ''citizen science''.

Naročite jih lahko na jutri2052@gmail.com



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH