drobne nizkotnosti

 




drobne nizkotnosti

Verodostojnost neke novice, dogodka, pojava, zgodbe….največkrat ocenjujemo skozi lastno znanje, izkušnje.

Pogosto pa se tudi dogaja, da si o nekom ali o nečem ustvarimo mnenje, ki ga ne spremenimo niti tedaj, ko se izkaže, da smo se motili.

*

Ko včasih objavim zgodbo, ki ni čisto vsakdanja, pogosto opažam, da je največ komentarjev v stilu: "Tega pa ne verjamem! Česa podobnega še nisem videl, slišal, doživel, zato napisano (povedano) ne more biti resnično!«

Včasih so takšna zanikanja najbolj boleča za tistega, ki je lahko predtem vrsto let zbiral pogum, da je spregovoril.

*

Spominjam se neke zelo pretresljive zgodbe z nekega literarnega večera. Šofer šolskega avtobusa je tri deklice, ki so se peljale do zadnje postaje, vrsto let spolno izrabljal. Ena od deklic, ki je bila v prvih petih razredih celo odličnjakinja, je zaradi grozljivih izkušenj ''zdrsnila'' na enice in dvojke''. Vsi so se zgražali, prepričani, da je zaradi pubertete postala lena. Ko je nekoč, v trenutku velikanske stiske, povedala domačim, kaj jo muči, jo je oče grozljivo pretepel, češ da se laže.  Pri enaindvajsetih je naredila samomor.

Dotični šofer je bil v kraju zelo cenjen in spoštovan. Ker se je veliko osebno angažiral, da je vas dobila cesto, telefonsko napeljavo in še kaj, so mu podelili več občinskih priznanj. Šele na stara leta, ko ga je dohitela lastna vest, je sinu zaupal, kaj je počel, ko je prevažal otroke. Žal njegova izpoved ene od žrtev ni več obudila od mrtvih.

*

Tjaša je pripovedovala, da jo je jecljanje spremljalo vse do srednje šole. Sošolci so se iz nje norčevali, zlobnih opazk niso ustavili niti učitelji. Še več: nekateri od njih so se iz Tjaše še sami norčevali. Ko se je iz domačega okolja preselila na srednjo šolo v Ljubljano, kjer so jo sprejeli kot Tjašo in ne kot deklico, ki ji je ves čas nerodno, je jecljanje čez noč izginilo.

»Bila sem ravno na viziti, ko me pokličejo, naj se nemudoma zglasim v sprejemni ambulanti. Pripeljali so neko žensko iz moje vasi. Že ko sem zaslišala njen priimek, se mi je zazdelo, kot bi me nekdo z vso močjo sunil v želodec. Bila je mama ene od sošolk, ki mi je naredila veliko hudega. Na hitro sem jo pregledala, nisem si upala odpreti ust, ker sem se bala, da bom spet jecljala,« je še dodala Tjaša.

*

Gorazdov oče je bil alkoholik, nasilnež, tudi po značaju ni bil kaj prida. Ljudje so se ga bali. Gorazd še sam ne ve, kako mu je uspelo, da se je skozi srednjo šolo rešil očetovega vpliva in mamine ponižnosti, ki je družinsko nasilje vdano prenašala. Z veliko odpovedovanji je leta 2011 doštudiral, po spletu več kot srečnih naključij mu je uspelo, da je odšel na podiplomski študij na Nizozemsko. Tam je spoznal dekle iz Irske, poročila sta se, danes imata dveletno hčerko.

»Zaradi dela, ki ga opravljam, me cenijo v okolju, kjer sem,« pove, »le ko pridem domov, tam pa name še zmeraj gledajo kot na sina največjega vaškega pijančka in ničvredneža. Lahko bi gore premikal, pa se njihovo mnenje ne bi spremenilo.«

*

 več zgodb najdete v knjigah, ki še zmeraj sodijo me najbolj brane v Sloveniji

💛💙💛💙💛💙

 https://www.milenamiklavcic.com/

 

 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH