Fuj, kako si grd!

 




na družabnih omrežjih pogosto naletim na fotografije (originalne ali fotošopirane, saj je vseeno), ob katerih se - na videz- dostojni in vsega spoštovanja vredni posamezniki krepko norčujejo iz ''grdote'' tistega- na fotografiji.

Zmeraj me stisne pri srcu.
Podobno je počela tudi mama. Bila sem še otrok, ko mi je govorila, da sta sestri lepi, jaz pa grda.
In- recimo- da takšnih debat nekako ne maram in da si o čustveni inteligenci tistih, ki jih širijo, mislim svoje.
********************
Še ena zgodba iz druge knjige Ogenj Rit Kače, s podnaslovom :Babice, hčerke in vnukinje.
Pa še drobna prošnjica: ne širite strupa po nepotrebnem! V vsakem človeku najdemo - že kaj - kar je dragoceno in vredno spoštovanja.
******

Irena (1955)

 

»Rodila sem se še v času, ko so bili nezakonski otroci pankrti. Oče je bil sin kmeta, kjer je mama delala kot služkinja. Obljubil ji je, da se bosta poročila takoj, ko bo vojne konec. To se ni zgodilo, saj je revež prišel iz Rusije s hudo tuberkulozo. Začela se ga je izogibati, ker se je bala, da bi se te bolezni nalezla tudi ona. A se je potem, ko je kot edini preživeli sin podedoval posestvo, premislila. Po poroki sta se spričkala, ker ji ni hotel kupiti šivalnega stroja. V jezi je pospravila svoje stvari in se vrnila nazaj domov.

Z menoj je zelo grdo ravnala. Ljudje so ji neštetokrat očitali, da nima srca. Z očetom sta se vnovič zbližala, ko sem začela hoditi v šolo. Spominjam se, da se mi je med odmorom učitelj posmehoval, da imam očeta z velikim nosom in s štrlečimi ušesi. Ko so otroci ugotovili, da se mi lahko posmehujejo tudi oni, so to nemudoma storili. Nisem jokala, o ne, le stisnila sem zobe in si tiste, ki so imeli zlobne jezike, zapomnila za vse večne čase.

Kmalu sem dobila še sestrico, ki sem se je zelo razveselila. Žal pa se je z nama poigrala usoda: on je bila podobna mami, jaz pa očetu. Z drugimi besedami je to pomenilo, da je bila sestrica lepa, jaz pa z velikim nosom zelo grda. Tudi mama se je iz moje grdosti ves čas norčevala. Oče mi ni mogel dosti pomagati, saj ga je imela precej pod komando.

Bila sem ravno pred maturo, ko mi sestra Zdenka piše, naj ji čestitam, da sta z Igorjem, edinim fantom, ki mi je bil kdaj všeč, par. Bila sem šokirana, zdelo se mi je nemogoče, saj je zaključevala šele sedmi razred. Počutila sem se, kot bi me nekdo izdal, pohodil moje srce, ga mi izruval iz prsi in vrgel psom. Mama pa je siknila: 'Ne bodi hudobna! Bog je že vedel, kaj naj naredi. Grde greste študirat, lepe pa študiranega ujamejo.'

Zdenka je bila pri rosnih sedemnajstih že noseča. Kasneje sem izvedela, da v vasi takšnega poročnega slavja še ni bilo. Igor je pustil študij in se zaposlil, Zdenka pa je po porodu začela delati kot pomočnica vzgojiteljice v vrtcu, ki je ravno takrat odprl svoja vrata.

Ko sem diplomirala, in to z odliko, sta imela Igor in Zdenka že tri otroke. Sama sebi nisem mogla verjeti. Moja sestra se je v zakonu precej spremenila. Postala je bolj okrogla, sitna, živčna, za vsako figo se je drla nad otroki. Ko je imel oče rojstni dan, je ves čas pošiljala zdaj enega zdaj drugega v pičko mater. Igor je gledal v krožnik in molčal. V dno srca se mi je zasmilil.

Sestra je začela tudi piti. Policisti so bili pri njej redni gostje, saj je, ko je bila pijana, razbila vse, kar je le lahko. Enkrat se je prevrnila po kamnitih stopnicah in si resno poškodovala glavo in spahnila čeljust. Zdravnika, ki so ga poklicali, sem poznala s fakultete. 'O, kolegica, kako si?' mi je rekel. To je slišal Igor in še isti dan povedal mojim staršem, da se imam tudi jaz za zdravnico. Mame sploh ni zanimalo, je res ali ne. Le rekla mi je, da tisti, ki visoko letajo, nizko padejo.

Nečaki so mi bili zelo pri srcu. Če je le bilo mogoče, sem jih vzela k sebi ne le med počitnicami, tudi sicer. Bili so zlati otroci, a zapuščeni in prestrašeni. Imeli so nešteto talentov, a nikogar, ki bi mu bilo mar zanje. Zdenka je v pijančevanje potegnila tudi Igorja. Izgubila sta službi, še zmeraj živita od socialne pomoči. Oba sta zanikrna, zanemarjena.

Mama je še zmeraj živa, a še bolj hudobna, kot je včasih bila. Tudi oče še vztraja, četudi so mu že pred sedemdesetimi leti prerokovali, da ga bo tuberkuloza pobrala v »nekaj dneh«. Igorja sem ljubila kot drobceno dekle s štrlečimi ušesi in ga ljubim še danes. Ne vem, zakaj, a s to ljubeznijo v srcu bom šla tudi v grob.«

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH