Pismo slovenskim srednjim šolam









Spoštovani,
Knjiga Ogenj, rit in kače niso za igrače je bila lansko leto, že takoj po izidu, ena najbolj prodajanih knjig v Sloveniji.
Spomenka Hribar je v svoji recenziji, ki je bila objavljena v Žirovskem Občasniku (dec. 2014) zapisala, da takšne knjige Slovenci še nismo imeli. (več lahko preberete na blogu http://jutri-2052.blogspot.com/)
V letu 2014 je knjiga prepotovala Slovenijo, na 98 literarnih in pogovornih večerih pa jo je pobližje spoznalo več kot 3.000 obiskovalcev. Mnogi med njimi so izrazili željo, da bi se morali s knjigo soočiti tudi mladi, zlasti srednješolci. O tem, kakšno je bilo intimno življenje dedkov in babic, žal, ne vedo dosti. Če sploh kaj.
Pripravljena sem vas obiskati, nenazadnje so moja predavanja zelo zanimiva in pestra. Da bi bila kdaj dolgočasna?! Še nikoli!
Prepričana sem, da ste za knjigo Ogenj, rit in kače niso za igrače že slišali, zato upam, da me boste z veseljem povabili v svojo sredino.
Milena Miklavčič
 --------
Mitja Fajdiga
je napisal:
"Prebral sem vašo knjigo in bil presunjen od mnogih zgodb iz življenja naših prednikov. Vaša knjiga je skupek zgoščenih izsečkov iz življenjskih zgodb rojakov pred prvo in drugo svetovno vojno, delno pa tudi po sledni; v njej opisujete življenje predvsem na podeželju ter beležite pričevanja, ki so mi dala misliti.
Preden izrečem svoj predlog, naj povem nekaj o svojih prednikih. Moja starša izhajata z Notranjske, oba iz številnih družin. Kot otrok sem imel zelo rad slovensko jed - joto. Enkrat sem svoji mami, ko nam jo je postregla, rekel, kako srečna je bila, ker je bila v svojem otroštvu lahko tolikokrat jedla joto. Mama se je nasmehnila in pojasnila, da jota njene mladosti ni bila tako okusna in žmohtna ...; Jota mamine mladosti je bila namreč vodena in je vsebovala pretežno le zelje ..., vsaka zabela, krompir ali še kaj več je bilo že pravo razkošje.
Ko mamino otroštvo primerjam z zgodbami in pričevanji iz vaše knjige, se zavedam, da je bilo otroštvo moje mame še dokaj srečno, čeprav sta oba, oče in mama, odraščala v pomanjkanju ...
Prešinilo me je, da bi bila vaša knjiga še kako dobrodošlo, celo priporočljivo čtivo za srednješolce, da spoznajo ne tako davno preteklost svojih rojakov, prednikov."


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

SODOMA IN GOMORA

ZAPIS O ROJSTVU, SPLAVU, OTROCIH